fredag, september 21, 2007

Hej lilla stressbubbla.

Fick besked om praktiken i måndags (ämnesområde - handledarens efternamn - första bokstaven i handledarens förnamn), tillsammans med en klausul om att schemat fortfarande inte var färdigt och att det därför kunde bli förändringar. Gick till skolan imorse, glad i hågen och övertygad om att det var nu allt skulle spikas och nu jag skulle få slappna av och släppa det där, men kom ut från praktikinformationsseminariet mer osäker än någonsin.

Minst tre personer i klassen har blivit fråntagna praktikplatser som de först fått besked om att de fått. Minst två till saknar platser. Det är världens stressmoment och jag kan inte släppa det, fastän jag ju egentligen har fått besked om att jag ska trava runt på en neuro-avdelning här i grannskapet hela oktober.

Ingenting kan man vara säker på förrän man står där på morgonen och inte blir utkastad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Släpp det, släpp det!! Jag har gjort det - räknar helt kallt med att det är kirrat och klart för vår del. Jag tänker iallafall dyka upp där på B9 vare sig de vill eller inte...