onsdag, september 12, 2007

Ansiktsbok, ansiktsburk

Idag blev jag bannad från Facebook. Shit happens? Någon vänlig själ som har mig som vän där får gärna kolla om jag överhuvudtaget finns kvar.

(Ja, jag har mailat dem och tiggt om nåd.)

Innan Facebook kom var det mer hattar. Minns ni förresten när internet var byggt mestadels av text? Det fanns ingen blinkande reklam någonstans och LCD-skärmarna var svartvita eller svartbeiga, och det blev regnbågar när man petade på dem, fast det fick man inte. Innan det var tjockskärmarna också svartvita. Det var tider. Pappa lärde mig googla i högskolans källare, jag var typ tolv och servrarna såg ut som miljoner kylskåp. Google fanns inte men clipartbilder fanns. Fast mest text, som sagt, och bara på engelska.

Det kanske var vi som var textgenerationen. Det kanske håller på att gå över nu. Det kanske är det våra barnbarn kommer att skratta åt en dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var precis inne på fb och undrade just varför du hade lämnat stället!!
Men du har alltså blivit bortcensurerad mot din vilja? Hm, skumt...

Dummie sa...

Men å! Nostalgi!
Ansiktsburk. Det var tider det.