tisdag, mars 27, 2007

Och sjutton grader gör en alldeles lagom sommar för mig

Idag skrev jag den där sur-tentan. Den var tre centimeter tjock (nästan) när jag fick den i handen och allt blev svårt och jobbigt och först tänkte jag att jag skulle skita i det helt och bara åka hem igen. Men se, det kan man inte göra bara sådär spontant, för man måste sitta kvar i 40 minuter även om man tänker lämna in blankt för annars kanske man går ut och skvallrar för någon senkommare. Alltså skrev jag - jag hade ändå för lite godis för att kunna sysselsätta mig med det i 40 minuter. Och då gick det ganska bra ändå.

Övrigt produktivt:

  • Årets första utomhusfalafel
  • Årets första utomhusglass
  • Årets första parkbänkshäng i Trädgårdsföreningen
  • Balkonglåda inköpt
  • Frön sådda

Och så invigde jag mitt månadskort som jag köpt i present till mig själv (sist jag lyxade till det på det viset var på gymnasiet), och bara för att jag skulle få känna att det var helt rätt grej att lägga 375 spänn på träffade jag på två biljettkontrollanter på vägen hem. För första gången i Göteborg tillika andra gången i livet. Yeah yeah.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Om du fortsätter i den här takten kommer din balkong vara färdig låångt före min uteplats, jag borde fått ett handikapp :)

Julia sa...

åh, sått! fint. jag får komma och beundra (och smaka?) i sommar! tack för godisen oxå - den räddade som sagt mina sista frågor.

Stormen sa...

Klart du får! Alla jag tycker om måste komma och bruncha på min balkong. Det är i princip en order.