tisdag, mars 27, 2007

11 augusti 2002

"ibland är det som om jag gör saker som gör ont bara för att jag vet att de kommer att göra ont. som om det ändå finns någon sorts njutning i det smärtande. (alla texter blir så pretentiösa så fort man skriver ordet smärta.) jag vet inte riktigt. det känns mest som om jag vill ligga stilla och vänta på att det skall börja växa mossa över kroppen, och kanske några små blommor här och var, och blåsa in sand i öronen. jag lägger mig ned hela tiden och vet inte om jag någonsin kommer att orka resa mig upp igen.

det är konstigt, det känns som om det borde kännas konstigt, men det känns inte konstigt. det känns som om allting har fallit på plats. allting är fullständigt logiskt. som när grammatik övergår i matematik, virrvarr övergår i fyrkanter."

Det är samma jag. Det är konstigt att tänka på.

Soundtrack: Eurythmics - 17 again

2 kommentarer:

Dummie sa...

I do it the clepto way...!
Såg på din qx-sida att du inte äter saltlakritsen i gott&blandat (which I löve) och att du gillar att tvätta men inte diska. Jag gillar också att tvätta. Det är grymt skönt. Diska också tycker jag. Hellre det än laga mat, som jag inte är kapabel till över huvud taget. Jag är halvfabrikatens största kund.

Stormen sa...

"Inte äter" är i och för sig litegrann att överdriva - det är ju trots allt godis. Men livet vore lite enklare om man kunde dela på rätt sätt...

Och jag kan faktiskt laga mat. Jag bara visar det inte så ofta.

Fast jag fattar inte vad du menar med "the clepto way" där.