onsdag, mars 28, 2007

Bibliotekets datorer är ej avsedda för privat bruk/The Library computers are not for private use

Det är vår men jag fryser. Tvekar mellan att åka hem och tillbaka igen eller att gå ned på stan och köpa något att äta. Eller att blunda och sätta mig på en spårvagn åt ett helt annat håll och se var jag hamnar, och åka tillbaka. Eller gå ned till ett helt annat bibliotek och hämta en bok (som jag var tvungen att beställa dit, eftersom jag inte kunde beställa den hit eftersom den redan var här. Det är konstiga regler).

Bredvid mig sitter två studenter och talar franska. Det gjorde även en passagerare på vagnen imorse. Man vet inte om det är ett konstigt sammanträffande eller om staden har intagits av fransmän

Om ett par timmar kommer jag att vara lite lyckligare, lite onyktrare och en lite bättre människa än jag är nu. Sedan kan jag eventuellt tänka mig att ta tag i mitt liv. Bara jag slipper att göra det just här och nu.

(GLÖM EJ ATT LOGGA UT/DON'T FORGET TO LOG OUT)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lås datorn genom att trycka ctrl + alt + delete. Imån är det plugga-i-biblioteket-dag. Räkna med att ett nytt fräscht blogginlägg skickas ut i cyberspäjs ifrån centralbibliotekets datasal...!

Stormen sa...

Frågan är bara i vems blogg man hittar det blogginlägget.

Kurry sa...

Det kan man aldrig veta.

Du är så skön!