fredag, augusti 17, 2007

Nederlandska iakttagelser:

1. Det finns inte tva likadana hus i den har staden. Kanske ar det sa att de har en lag som sager att varje nytt planerat hus maste jamforas med alla existerande sa att det inte blir for likt. Sedan kan man lagga ned det har med att ha adresser, och istallet bara saga "jag bor i det mintgrona tegelhuset" eller "jag jobbar i det trekantiga glastornet". Hur smart som helst.

2. Inga toaletter har likadana las har. Det kan vara knappar och snurror och lite vad som helst, men aldrig ett helt vanligt vred. Daremot har de pappershanddukar fran Molnlycke. Jag kanner mig nastan som hemma.

1 kommentar:

Karin S sa...

Hej där!
Skönt att ni är framme!
Husen verkar coola, men OJ va jobbigt att hitta hem till någon (om nu din "tes" om adress-bristen är sann) då måste man ju ha koll på hela stan!
Sen har jag en fråga: varför pratar ni så mycket om mat? För att ni ingen får? För att ni får hela tiden? För att den är god? För att den är ogod?? Kramar i massor till dig Stormo!