lördag, juni 02, 2007

Fest i valen

Jag minns inte var festivaldagen började, men någonstans framemot slutet av dagtidsdagen utmynnade den i diskussioner i stil med "men vad ska vi ha identiteter till egentligen?" och jag blev alldeles matt av all teori och alla djupare, mer genomtänkta tankar än mina, de ännu ogenomträngda grupperna av radikalflator och det obefintliga syret i lokalerna.

Så jag tänkte att jag kanske inte orkade med något partajande ikväll ändå och att jag borde åka hem och sova men att det ju är slöseri med helig festivalhelgstid och fram och tillbaka. Men så åkte jag ändå (med trean, jag åker alltid med den när jag behöver tid att sitta ned och lugna mig, jag gillar trean). Jag tänkte att jag ju alltid kunde åka tillbaka senare om jag kände mig pepp.

Just när jag klivit innanför dörren här hemma ringde Maria och sade "hej, jag vet att du tycker att jag maskar det här med festivalen nu, men kan vi inte dricka öl på din balkong istället?"

Åh! Bra att man har vänner som vet vad man vill när man inte vet det själv.

Inga kommentarer: