onsdag, maj 23, 2007

KTB, KBT, KGB, HBT, ICD, OCD, IPA

Cykeln är hel och bakdäcket glänser av en flashig reflexrundel utan smuts. Jag är på en skola jag inte behöver vara på, jag gick uppför den långa backen hit bara för att hitta en dator med tillhörande stol (KTB a.k.a. Kurs och tidnings-biblioteket är annars ett fint ställe, men de har inte stolar).

Av någon anledning är Blogger på svenska här. Det är inte som man är van. Det nästan enda de har låtit bli att översätta är texten på knappen "Publish post". Jag förstår inte varför, det är ju svårt att bara råka glömma den. En annan konstig sak är att skärmen flimrar. Jag vet inte om det är för att det är en knasig skärm eller för att jag är trött i huvudet och inte van vid tjock-skärm.

Det finns alltså mycket man kan fundera över. T.ex. vad man ska stoppa i sig på årets första Slottsskogs-picknick som infaller ikväll. Om jag stjäl/lånar en gaffel härifrån kan jag köpa potatissallad. Mmm, potatissallad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Picknick! Så underbart det låter.

Men det är lite taskigt att skriva förkortningen kbt när jag surfar in här för att slippa plugga just psykologibegrepp. ;)

Karin S sa...

hoppas att du fick din potatissallad som du längtade efter! Nu längtar ja efter min säng, men nytvättade, sköljmedelsluktande lakan- och snart får ja den! TJOHO!!