måndag, april 02, 2007

Det är skillnad på äpplen och päron

Jag hatar hatar hatar Mackintosssch. Ge mig en PC att göra mina nedrans lingvistikmattelabbar på så blir allt mycket lättare (eller åtminstone förstår jag hur man öppnar nya fönster, klickar på knappar, HÖGERKLICKAR, laddar ned filer och sedan faktiskt hittar dem på hårddisken eller skriver tecken som ~ eller < eller > utan att använda ctrl+c, förlåt, jag menar äpple+c).

Gnööö.

Snyggoklickning på F9 och F10 väger inte upp på långa vägar. Jag vill ha labbar i fonetik, inte i Macanvändning. Undrar om man får ta med sig sin egen laptop och koppla in här?

1 kommentar:

Lucas sa...

Klart du blir arg om du försöker få macen att beté sig som en pc :) Ungefär som om du försöker cykla på en moped, man blir bara förbannad.
Sen kan man faktiskt högerklicka på en mac också :)