lördag, oktober 13, 2007

Samma visa

Jaha, flygbiljetterna både till och från hemhemma i jul är redan slut. Jag har uppenbarligen för dålig framförhållning i år igen - dryga två månader är ju ingenting i sammanhanget. Tågbiljetterna är också på upphällningen och det lutar åt att jag får springa från sista statistik-datorövningen i skolan till stationen. Jag vill inte ens åka den dagen egentligen.

Ja, det går att åka nästa dag också. Det kostar 200 kronor mer och så får man sitta i Sundsvall från 04:11 till 08:10. Pepppp... eller så inte.

Det enklaste verkar vara att skita i det. Stanna på sin västkustska kammare och äta risgrynsgröt ur plastkorv. Någon som vill vara med? Nej, jag tänkte väl det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackis! Men om du väljer onsdagsalternativet kan vi springa ihop! (mitt tåg går 17:30 typ). Eller kanske tillochmed försöka få lektionen flyttad (eftersom vi har "paus" där mellan 10 å 1.. eller va dä va..)
Men ja vet.. biljetter är en pina!!!

Anonym sa...

Ditt inlägg gör mig nervös. Jag riskerar också att få vänta mitt i natten i Sundsvall fast kanske inte lika länge, och vissa alternativ hade så mycket som 5 byten. Jag kan dock inte boka min resa än eftersom jag inte vet exakt hur schemat ser ut än... *suck*