tisdag, september 04, 2007

Ungefär som Ane Brun hjärta Bob Hansson

Saker som kan hända är till exempel att jag hittar mig själv i soffan och tänker att "det här brukar jag ju inte göra - så vad brukar jag egentligen göra?" och inser att jag mest spiller hela mitt liv framför en datorskärm. Inte för att teve är så mycket bättre kanske men idag fick jag terminsräkningen från kåren och i samma kuvert låg en reklambroschyr där det bland annat stod att man kan få prenumerera på GP för 2 kr/dag och jag överväger det verkligen. I pappersformat.

Kanske är det livet som knackar på dörren, vad vet jag. Kanske är det allting som löser sig av sig självt, vad vet jag. Jag vet bara att det är roligt att gå till varenda föreläsning och att det är spännande att tänka på att det inte är så länge kvar tills första jobbhelgen och att jag ser framtiden an med tillförsikt och en avslappnad attityd. Att det är höst och att jag gillar det.

Det gör inte särskilt ont någonstans och jag blir sugen på lagad mat nästan varje kväll. Det är mycket känslor både hit och dit och visst finns det falliga varenda dag nästan (still, still) men de flesta är sköna, uppfriskande (som sagt) och inspirerande. Så jag tänkte rida på den vågen en stund. Yay me.

Inga kommentarer: