söndag, juli 08, 2007

Kvasimem/veckans och nuets nio bra saker

  1. Jag har varit på 40-års-kalas. Dels var det trevligt, och dels gav det mig ett antal skojiga vuxenpoäng. Fast Patrik fick flest, för det var hans födelsedag.
  2. Jag hade en spontant internetfri dag i tisdags. Det var en fin dag, jag åkte till Frölunda Torg och köpte en ljuslykta till balkongen, lagade och åt mat alldeles till bara mig själv, med efterrätt (tofuglass med passionsfrukt rulez!), och läste Megafon i ljuslykteljuset på natten, inlindad i en filt. Jag alltså, inte tidningen. Jag tror jag badade badkar någonstans där mittemellan också.
  3. Jag och Maria afterworkade och skulle sedan äta efterrätt i form av 7-eleven-kaffe och -kaka på kajen. Det var svårt att hitta ned dit för det var en massa inhägnader överallt, så vi spillde hälften på vägen och på våra kläder. Men vi var glada ändå och pratade om intressanta och hypotetiska saker. Maria är sjukt bra att prata med om intressanta och hypotetiska saker.
  4. Jag har köpt ekologiska och fairtrade:ade lyxvaror på Ekostore. Karin köpte dinkel (hon är så nyttig), jag köpte kakao och muscovadosocker. Och te. Och tofu och fänkål.
  5. Jag har bakat kakor av ovan nämnda muscovadosocker. De blev goda, och söta. Det kanske inte är så konstigt.
  6. Jag är medveten om de dåliga saker som pågår inuti mig och att jag behöver göra något åt dem. Jag har motivation. Det är en bra sak att ha.
  7. Jag har tvättat så jag har något att ha på mig på jobbet nästa vecka. Återstående projekt: laga knappen i shortsen. Om jag hittar den.
  8. Jag gläder mig fortfarande åt att euro-kursen gör att Eindhoven-resan i augusti kostar lite mindre än den gör om man bara räknar på en höft. 200 € blev inte 2000 SEK utan 1800-nånting. Det är pengar över till flera öl, t.ex.
  9. Jag fick som utmaning av Ylva att skriva nio bra saker. Det var en fin utmaning, så det är den nionde bra saken.

4 kommentarer:

Ylva sa...

NYTT STUDIERESULTAT VID Ett Hemligt Men Fint Universitet

Följande resultat har registrerats
för STORMO

Kurs: KVN9BS Kvasimem/veckans och nuets nio bra saker


Betyg: MVG Datum: 2007-07-08 Poäng: 9.0

Detta utdrag gäller inte som studieintyg

Med vänlig hälsning

Ladokenheten


OBS! Det går inte att svara på detta brev!

Unknown sa...

Måste poängtera att du nog sätter upp mig lite på en pedistal. Jag köpte dinkel, OCH EN CHOKLADKAKA, OCH ETT PAKET KAKOR MED APRIKOSER I (även de gjorda på dinkel, men ändock- de är kakor!). Så rent procentuellt är det nog inte möjligt att din kasse var mer nyttig! Du glömde chokladkakan jag åt på fiket också! =) Toppen utmaning av Ylva. Och du är väl värd ett MVG!

Julia sa...

bra jobbat! nu blev jag nästan lite inspirerad att gå och laga mig lite mat för första gången på för många dagar. godheten sprider sig!

Anonym sa...

En sak jag kom att tänka på är att jag inte vet om jag har rekommenderat boken "Extremt högt och otroligt nära " av Jonathan Safran Foer till dig, och om jag inte har gjort det, varför. För du skulle tycka om den och det är min favoritbok.