onsdag, maj 16, 2007

Sluta upp vs. sluta upp

[x] Klippa mig
[x] Skaffa ett jobb

Yay!

Och här sitter jag och har ont i magen och skriver ett tal. Men det är okej, så när som på prestationsångesten som alltid dyker upp när det handlar om något som ligger mig varmt om hjärtat. Som redovisningen vi hade igår: jag och Ylva snabbrefererade artiklarna vi läst och ägnade sedan större delen av våra 10 minutes of fame åt att förklara vad genus är, vad genusperspektiv är och varför författarna till just våra artiklar gjorde en miss när de inte använde det.

Det gick hem. Klasskamraterna var glada och intresserade och berömde efteråt. Handledaren kläckte ur sig ett "ja, det här med genus, som jag ju naturligtvis redan visste väldigt mycket om..." i sitt försök till uppskattning, men betonade mest att det var fint att vi använde en glad röd whiteboardpenna. Jag har inget som helst förtroende för henne, men det är ju fint om hon också var nöjd.

Men ja, imorgon. Då kan man med anledning av International Day Against Homophobia höra mig tala nere på stan. Jag antar att min eventuella anonymitet bryts om jag talar om att det är på Kungsportsplatsen vid ett eller lite efter. Så det talar jag inte om.

(Det står folk i Brunnsparken med flaggor, pynt och flygblad från tolv. Avmarsch ett. Jag kan även vara en av dem.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste byta stad.

IDAHO i Uppsala: 4 personer står på torget när jag kommer dit 2 i 11. "Hej, var det inte här?". Jo. Kvart över 11 är vi 16 personer. Stan är kritihimmelstängd. Vi går till tågstationen och delar tafatt ut alldeles för stora flyers.

Man kanske skulle bo i Göteborg eller så.

Stormen sa...

Jag tror att det är i Stockholm eller Malmö man ska bo, i det här fallet.

Vi höll på att frysa ihjäl.