onsdag, maj 02, 2007

EFIT 070502

(EFIT - vad sjutton är det?)


10.26 Det ser ut att vara en bra dag där bakom, tänker jag när jag vaknar i precis lagom tid.


11.31 Man ska inte försöka förutsäga vädret utifrån hur det känns på en balkong i sol och lä, tänker jag sedan, och packar en väska full med kläder som jag inte behöver.


12.37 Cykeln (med nya blanka ringklockan), kurslitteraturpåsen och jag står och väntar.


13.46 Om det är så här det är att gå i skolan så ska jag alltid göra det.


14.35 Dagens essens, kan man säga.

(Sedan glömmer jag bort en timme mitt i allt det där seriösa. Vi äter glass också.)


16.28 Under tiden har cykeln hittat en cykelvän.


17.26 Jag har ringt ett viktigt samtal på vägen hem. Det här är debriefingen.


18.33 Man tror gärna att allergifaran är över när man har suttit ute en hel dag utan att märka av det och sedan går in och stänger dörren om sig. Man tror fel.


19.27 Nyponsoppa och goda mackor.


20.33 Här borde jag kanske städa lite, tänker jag inte, men jag hade kunnat tänka det.


21.26 "Det är bra att chatta."


22.22 Sedan letar jag efter månen på balkongen, men den är inte där.

4 kommentarer:

Ylva sa...

hur gick det viktiga samtalet? Var det det du berättade om idag?

Hanna sa...

jag lyckades alltså missa den första efit-dagen man har att välja på vilket innebär att jag MÅSTE komma ihåg nästa datum om jag inte ska ta hem priset som den sämsta efit-medlemmen ever...

Stormen sa...

Ylva: Ja.

Kurry sa...

Jag hade också en såndär litteraturpåse. Fast den gick sönder och fick bli till en liten liten duk. Någon gång ska jag sy något annat av den.

Synd att du inte hittade månen.